Direktlänk till inlägg 25 maj 2008

Elit klasser

Av M. Hillergård - 25 maj 2008 17:27

I brist på annat började faktiskt funder lite granna på detta med elitklasser, men känner att jag inte har någon att diskutera detta med, så jag skriver ner allt hära istället :P


är egentligen mer eller mindre emot detta men jag tycker ju självklart att det finns sin fördel med det eftersom att det finns klasser som har inriktning på idrott och andra praktiska saker, så varför inte skapa en elitklass. Men jag känner själv att detta är ett sätt att plocka ut de som kommer att så kallat bli någonting i samhället, givetvis så varför inte det, de kommer ju ändå sluta så i slutändan att de är dem som sticker ut ur mängden, men vid detta lag så kanske den som då kanske inte hörde till eliten då hunnit utvecklas och på så sätt hamnat på samma nivå. Med det menar jag att hur man kan avgöra vem som är högt begåvad i ex matte vid tonårs ålder, då kanske många själv inte ens har hittat sig själva, jag tror att många ungdomar (jag är då en av dem iaf) Kanske hellre ser inom vissa ramar som bara innehåller vänskap, kärlek och fest liv. Så vem är egentligen rätt till att döma om vilka tonåringar som är mer eller mindre begåvade. Men självklart tycker jag inte att man ska hålla tillbaka elever som har den så kallade ”begåvningen” inom ex matte, men dock har jag aldrig lagt märke till att man gör så heller. Kommer ihåg när jag läste matte A förra året så var det ju några som hade funderingar på att tentade av kursen tidigare än alla andra, inte kallar jag det att hålla in elever? Om detta händer så är det ju läraren i sig som gör fel att hålla in eleven/eleverna.


Men om vi nu säger att de skulle bli att man gjorde elit klasser, vad händer då med dem som är ”mindre” begåvade? 


-haha- blev som en liten uppsats detta när jag läste igenom det, men men :P i kväll blir det att man begär sig iväg till den söte, hörtigt nog ska jag faktiskt övningsköra dit :) och i morgon blir det ormbergsmilen -suck-



ha de sverige !



/M

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M. Hillergård - 21 augusti 2008 13:25

Det var då kanske alldeles för länge sedan man skrev här, men har märkt att man ändå har haft några besökare under min dåliga bloggtid :) men även om det har varit nu som man skulle ha mest intressanta saker att berätta om så har man helt enkelt inte...

Av M. Hillergård - 30 juni 2008 14:22

Lite fel när det gäller det hära, men jag ska ännu en gång skriva om gårdagens som jag inte han göra i går .. vaknade iaf att Danne väckte en och sa att jag var tvungen att ringa och väcka Sara så vi kunde glida i väg till stranden, för solen låg på ...

Av M. Hillergård - 29 juni 2008 18:27

For ju till boden i går, började kvällen med att lämna bilen hos kikki som följde med oss till tina där även Linn var, så man var där ett tag och snackade skit och flummade på lite granna.. trevligt hade man i världens snyggaste lägenhet -ojoj- den v...

Av M. Hillergård - 28 juni 2008 17:41

Fick värsta partysuget helt plötsligt, eller helt plötsligt o plötsligt, men de blir som att man taggar upp sig själv lite granna när man börjar dra fram garderoben för att välja kläder, man har ny duschad o fräsch och man har dragit i gång lite bra ...

Av M. Hillergård - 28 juni 2008 10:51

Säger bara -fan vilken bra start på dagen- solen skiner och kanske man tar sig till att glida i väg till stranden för lite stek :) vi får se ..   /M     ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards